Deisler and Brazzo Back, Makaay Here


نمایش خیره کننده بایرن در برابر فرانکفورت هر چند تحت‌الشعاع بازی بزرگ هفته اول، بازی شالکه با دورتموند، قرار گرفت اما تواناییهای بی حد و حصر بایرن رو کاملا آشکار کرد. صرف نظر از نتیجه خوب بازی برتری بی چون و چرای بایرن در نیمه اول و نمایش بی نظیز دایسلر و سالی حمیدزیچ (‌ برازو به قول هواداران در مونیخ ) نمایش قدرت خوبی برای رقیبان آلمانی و اروپایی بود !‌ تا جایی که بازیساز فرانکفورت در مصاحبه بعد از بازی مثلا درباره زی روبرتو گفت شما حتی نمی‌تونید به اندازه کافی بهش نزدیک بشید تا بتونید روش خطا کنید !!
  اما آس هفته اول بازی شالکه با دورتموند بود که در پایان ۲-۲ مساوی به پایان رسید و دورتموند در دقیقه ۹۰ تونست یک امتیاز از شالکه بگیره. این بازی هم خیلی دیدنی بود. بهترین نتیجه رو هم لورکوزن گرفت که ۴-۱ در بای‌آرنا فرایبورگ رو گلباران کرد. برزیلیهای لورکوزن یعنی لوسیو و پونته و خوان هر کدوم یک گل زدند و گل دیگه رو نویویل زد. هامبورگ هم در یک بازی بسیار بد در خانه خودش ۳-۰ مغلوب هانوفر شد تا ۶۵۰۰۰ تماشاگر بازی اول خودشو مات کنه !
  دیروز یعنی دوشنبه ۴ آگوست ۲۰۰۳ قرارداد ماکای قطعی شد. بعد از کش و قوسهای بسیار دیروز در سخنگوی بایرن به صورت رسمی در تلویزیون خبر پیوستن ماکای به بایرن رو اعلام کرد. ماکای حتی می‌تونه در بازی هفته آینده بایرن در بوندس‌لیگا حضور داشته باشه. مبلغ قرارداد ماکای از سوی هیچ کدام از طرفین اعلام نشد اما بین ۱۶ تا ۱۸ میلیون یورو برآورد می‌شه.
  چلسی همچنان به خریدهای خودش ادامه می‌ده. رومن آبرامویچ اعلام کرد حتی این ۳۷ میلیون پوندی که تا حالا خرج تیمش کرده اونو سیر نکرده !‌ امرسون احتمالا تا چند روز دیگه به چلسی ملحق می‌شه و پیشنهادها برای ورون و ویری پابرجاست. احتمال پیوستن ورون به چلسی حتی بیشتر از ۵۰٪ هستش!
 

بالاک نفر اول، مهدوی کیا شانزدهم


  میشاییل بالاک برای دومین سال متوالی مرد سال بوندس لیگا شناخته شد. هافبک بزرگ بایرن با اختلاف حدود ۱۰۰ رای فردی بوبیچ رو پشت سر گذاشت و به این مقام رسید. از اونجایی که بالاک نیازی به تعریف نداره بیشتر از این به اون نمی‌پردازم! البر هم در جای سوم قرار گرفت. البر پس از مدتها حضور در بوندس لیگا امسال موفق شد عنوان آقای گلی بوندس لیگا رو بدست بیاره و به همین خاطر از طرف طرفداران بایرن به عنوان بازیکن فصل بایرن انتخاب شد. رده بندی بازیکنان شاغل در بوندس لیگا هر ساله پیش از شروع فصل جدید توسط کیکر برگزار می‌شه و در اون تقریبا از همه دست اندرکاران فوتبال آلمان نظر خواهی می‌شه. تعداد افراد نظردهنده ۶۷۱ نفر بود. مورد جالب توجه قرار گرفتن مهدوی کیا به عنوان نفر شانزدهم بوندس‌لیگاست که نشون می‌ده این بازیکن چه جواهر ارزشمندیه. مهدوی‌کیا باعث افتخار ماست. من دقیقا نمی‌دونم تحصیلات مهدوی‌کیا چیه اما حداقل دز مصاحبه‌هاش نشون داده که یک چیزهایی می‌فهمه و مثلا اگر حرفهاشو با خنگی مثل انصاریان مقایسه کنیم تفاوت رو متوجه می‌شیم. نکته جالب آماری اینه که بازیکنان تحصیل کرده و چیز فهم ما مثل علی دایی و مهدوی‌کیا در صورت داشتن استعداد مناسب (‌که دارند) می‌تونند در بالاترین سطح فوتبال هم موفق باشند اما یک عده دیگه که رسما هر رو از بر تشخیص نمی‌دند  نمی‌تونن اونجا موفق بشن. حتی کریم باقری که من براش احترام قائلم به دلیل رفتارهای به شدت ترکیسم !! نتونست در اروپا بدرخشه. به هر حال برای مهدوی‌کیا آرزوی موفقیت بیشتر دارم. لازم به ذکره که این بازیکن بهترین بازیکن فصل گذشته باشگاه هامبورگ هم انتخاب شد.
  امشب مسابقات فصل جدید بوندس‌لیگا با بازی بایرن - فرانکفورت در مونیخ شروع می‌شه و یک فصل جذاب دیگه در پیش روی دوستداران بوندس‌لیگا قرار داره. بایرن قهرمان !‌ همه اروپا با هم جلودارت نیستند. برات آرزوی موفقیت دوگانه در بوندس‌لیگا و اروپا دارم.

بایرن در تعطیلات


برنامه تمرینات بایرن به طور منظم دنبال می‌شه. بعد از شکست مقابل هامبورگ در بازیهای جام اتحادیه تغییری در برنامه بایرن پیش نیومد و همچنان هدف تیم رسیدن به آمادگی ۱۰۰٪ در ابتدای بازیهای بوندس لیگاست. اما مشکلات فصل جدید تیم... اینکه سالی حمیدزیچ و شول رقیبان مستقیم شدند واقعا ناراحت کننده است. واقعا نمی‌شه یکی از اون دو تا رو بیرون گذاشت. دایسلر هم در حناح راست انقدر رقیب داره که شاید نتونه فیکس باشه. شاید بهتر بود بایرن یکی دو ستاره خودشو می‌فروخت. همیشه وفور ستاره ها در تیم کارساز نیست. کسی نمی‌خواد بایرن مثل رئال مادرید احمق بشه. به هر حال باید منتظر بود و تدابیر تیم رو دید. نظر سنجی هم که کار نمی‌کنه هیچ، بعضی جاها حرف (ی)‌ خراب نوشته می‌شه ! معلوم نیست چه بلایی سر بلاگ اسکای اومده. هر کی فهمید به من هم بگه.