قدرت‌نمایی بایرن در آلمان-منچستر و


  از آخرین باری که اینجا نوشتم چند وقتی می‌گذره و در این مدت اتفاقات زیادی در فوتبال اروپا به وقوع پیوسته که مهمترینشونو مرور می‌کنیم. (‌البته دیگه به اونهایی که قدیمی شدن نمی‌پردازم ! ) :

- قدرت‌نمایی بایرن در بوندس‌لیگا

    غولهای باواریا یکی از سه تیم بی شکست بوندس‌لیگا در پایان هفته چهارم هستند. (‌اشتوتگارت و برمن تیمهای دیگه) بایرن این هفته به راحتی ۲-۰ هامبورگ بدون مهدوی‌کیای آسیب‌دیده رو در آ.او.ال آرنا شکست داد. هامبورگ با این شکست وضعش خیلی بد شد. اونها هنوز یک پیروزی هم نداشتند و در عوض سه تا باخت دادن ! هامبورگ،‌ وردربرمن و ولفسبورگ عجیب ترین تیمهای دنیا هستند. این سه تیم در مقاطعی از فصل در سطح قهرمان اروپا بازی می‌کنند و در مقاطعی دیگه حتی ممکنه از پرسپولیس هم ببازند !! به هر حال فعلا هامبورگ در روزهای بد و برمن در روزهای خوبشون هستند. بایرن با این پیروزی به مکان دوم جدول بعد از برمن با تفاضل گل بهتر رفت. ماکای در دومین بازی خودشم مثل بازی اول یک فرصت طلایی رو از دست داد. با این حال گل اول بایرن روی پاس عالی ماکای به سالی‌حمیدزیچ پایه ریزی شد تا در نهایت پیزارو گلزن اول این روزهای بایرن گلزنی کنه. کالین بنیامین از هامبورگ انقدر روی زی روبرتو خطا کرد تا کارت قرمز نوش جان کرد ! دایسلر به جای زی روبرتو به بازی اومد و بلافاصله همراه با اون البر به جای پیزارو به میدان اومد. سه دقیقه بعد البر گل دوم بایرن رو به ثمر رسوند. بعد از این بازی البر اعلام کرد که کاملا علاقمنده تا پایان قراردادش در بایرن بمونه. رومنیگه هم اعلام کرد تا زمانی که البر خودش نخواد باشگاه اصلا مایل به فروشش نیست. این موضوع تقریبا پایانیست بر ماجراهای بعد از پیوستن ماکای به بایرن که صحبت از رفتن البر بود. البته هنوز یک هفته به پایان مهلت نقل و انتقالات در اروپا باقیست اما بعیده دیگه اتفاقی بیفته.
  موضوع جالب هفته باخت دورتموند و لورکوزن مقابل حریفان ضعیفشون کلن و بوخوم بود که به صدر نشینی زودهنگامشون پایان داد. دورتموند واقعا مستاصل شده و نمی‌دونه با این همه مصدومیت بازیکنانش چی کار کنه. در حقیقت دورتموند داره بخشی از مشکلات همیشگی بایرن رو تحمل می‌کنه اما چون در بایرن تمام بازیکنان ستاره‌های درجه اول فوتبال دنیا هستند آسیب دیدگی همیشگی تعدادی از اونها به اندازه دورتموند که این همه ستاره نداره دردسر ساز نیست.

- چلسی، آرسنال یا منچستر یونایتد ؟

    هر سه این تیمها فصل رو عالی شروع کردند. البته آرسنال بازیهای آسونتری داشته. منچستر یونایتد بدون بکهام و ورون هنوز در همون سطح بازی می‌کنه. واقعا این پیام جالبی برای تیمهای پرخرج ایتالیایی و اسپانیایی هست که پولشونو چطور دور می‌ریزند و نمی‌تونند مثل تیمهای منظم‌تر انگلیسی و مخصوصا آلمانی بهترین بهره وری رو داشته باشند. منچستر یونایتد در یک بازی خوب تونست نیوکسل رو در زمین حریف ۲-۱ شکست بده. آرسنال هم مخصوصا دیشب نمایشی بی‌نظیر ارایه داد و میدلزبورو رو در زمین حریف ناک اوت کرد ! هانری و لیونگبرگ و ویلتورد نشون دادند که آرسنال حتی می‌تونه برای قهرمانی اروپا بجنگه،‌ مخصوصا حالا که با خرید ینس لمن دروازه بان بزرگی هم دارند. چلسی هم هر روز بازیکن بزرگ دیگه ای میخره. موتو و کرسپو آخرین ستارگان چلسی هستند !‌ موتو در اولین بازی خودش برای چلسی یک گل هم زد تا باعث پیروزی چلسی بشه. گل اول روی کرنر ورون و اشتباه مدافع لستر بدست اومد. بعد از فروش کرسپو که باعث جنجال زیادی بین هواداران اینتر شد ویری در یک مصاحبه جالب اعلام کرد بهتره موراتی بجای کرسپو اونو بفروشه چون دیگه نمی‌تونه در تیمی که هر روز ضعیفتر می‌شه یک تنه مسوولیت‌ها رو به دوش بکشه و در نهایت شاهد قهرمانی دیگران در روز آخر باشه. چلسی یک ماهه از نظر مهره های کارآمد هم سطح منچستر یونایتد و آرسنال شده و باید دید در آینده چه می‌کنه !

-  در ضمن دیشب مایورکا در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا رئال مادرید رو ۲-۱ شکست داد. رئال بعد از ۴، ۵ سال جشن صد سالگی گرفتن !! و هر بار هم ناکام بودن امسال انگار به سلامتی ۱۰۱ سالش شده اما باز هم از پس مایورکا بر نیومد ! فیگو گل اول رو برای رئال زد اما مایورکا با برتری کامل در ادامه بازی توسط ساموئل اتو گل برتری رو زد تا ۲-۱ برنده باشه و منتظر دیدار برگشت در مادرید بمونه.