‌Bayern Facing Stern Test - سال نو مبارک!

 

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان جمعه برگزار شد و بایرن رو در روی چلسی قرار گرفت! این چیزی بود که من دلم نمی‌خواست، ولی ظاهرا خود بایرنیها چندان ناراضی نیستند. مسابقه بسیار مشکلی هستش و بایرن باید از تمام نیروی خودش برای گذر از چلسی استفاده کنه. در ضمن همین دیروز هوینس اعلام کرد که باشگاه پیشنهاد رسمی برای خرید روبرت هوت به چلسی ارایه کرده. ظاهرا رفتن کواچ به یوونتوس در پایان فصل محتمل هستش و بایرن در صدد پیدا کردن جانشین اون از همین الان بر اومده.

چلسی که در مرحله پیش بارسونا رو با دکو، رونالدینیو،‌ ژولی و اتوئو شکست داد در فصل پیش هم با شکست دادن آرسنال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود. چلسی تیمی بسیار قدرتمند و متعادله و هیچ ناحیه‌ای از این تیم ضعیف‌تر از بقیه خطوط نیست. چیزی که مایه امیدواری هستش اینه که بایرن در مرحله پیش آرسنال ابرقدرت رو شکست داد، و می‌شه فرض کرد که چلسی چندان هم قویتر از آرسنال نیست (هرچند که اختلاف امتیازشون ممکنه چیز دیگه‌ای رو بگه. ولی واقعیت اینه که در بازی‌های رو در روی این فصل آرسنال کمی هم بهتر بود). در صورت گذر از این مرحله، بایرن در نیمه نهایی با برنده یوونتوس و لیورپول ( عملا باید گفت یوونتوس) دیدار خواهد کرد. مطمئنم که این بار بایرن یوونتوس رو آرد می‌کنه!

می‌خواین فینال امسال رو پیش بینی کنم؟!‌ بایرن - میلان در استانبول.

فقط یک روز به آخر سال ۱۳۸۳ باقی مونده. امیدوارم سال جدید بهترین سال عمرتون تا به حال بشه و همچنین آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای خودم و غولهای باواریا رو دارم !

الیور کان نشون داد دروازه‌بان اصلی کیه!


بازی سه شنبه بایرن-آرسنال
بایرن با ترکیبی غیر معمول بازی می‌کرد و البته باید درایت ماگات رو تحسین کرد که چطور با این ترکیب نسبتا عجیب این پیروزی درخشان رو بدست آورد. بالاک در نهایت به این بازی نرسید ولی ماگات بجای اینکه از شول یا شواین اشتایگر بجاش استفاده کنه به دمیچلیس روی آورد! بازیکنی که هیچ کس فکرش رو نمی‌کرد. ترکیب خط میانی بایرن این نفرات بودند: دمیچلیس، سالی حمیدزیچ، فرینگز و زی روبرتو. در حقیقت فرینگز در این بازی هافبک تهاجمی بود و خیلی هم خوب بازی کرد. فرینگز بازیکنی بسیار ارزشمند هستش و تمام ارزشش رو تا حالا نشون نداده. در بازی آلمان-آرژانتین و همچنین این بازی جنبه دیگری از قابلیتهای فرنگز مشخص شد. آرسنال در این بازی به تمام معنا منجمد شده بود! غیر از دمای بسیار سرد مونیخ که خود بایرنی‌ها پیش بینی می‌کردند آرسنال رو شوکه خواهد کرد، آرایش بایرن طوری بود که آرسنال رو نابود کرد. آرسنال در سراسر بازی شاید یک موقعیت نصفه و نیمه گل داشت (غیر از صحنه گلشون که با افتضاح مجدد ساینول بدست اومد). انضباط بایرن در این دیدار همون شکلی بود که در سالهای ۹۸ تا ۲۰۰۱ به رهبری هیتزفلد از خودش نشون می‌داد.
گل اول بازی در دقیقه ۴ ضرب شست محکمی از سوی کان به لمن بود! کان با یک پاس عالی توپ رو به پیزارو در نوک خط حمله رسوند و در حالی که کولوتوره گیج بود که چطوری چنین پاسی داده شده، پیزارو با یه شوت محکم دروازه لمن رو باز کرد. البته لمن در این گل تقصیری نداشت ولی اینکه پاس گل مستقیما از سوی کان ارسال شده بود باعث ناراحتی اون شد. صحنه قبل از بازی که کان و لمن با هم دست دادند خیلی جالب بود. هر دو تاشون بسیار مغرور به نظر می‌رسیدند و دوربین‌ها هم تمام مدت بازی روی اونها زوم کرده بودند. بایرن در طول نیمه اول بازی در اختیار داشت ولی تلاش زیادی برای گل زدن نکرد. آرسنال واقعا در نیمه اول بد بود. هیچ کاری نمی‌تونستند بکنند. حتی به زحمت به محوطه جریمه بایرن نزدیک می‌شدند.
در نیمه دوم بایرن فشار رو بیشتر کرد. من نمی‌دونم چطوری تیری هانری که از نظر من بهترین فوروارد تمام دنیاست رو مهار کرده بودند ولی در سراسر بازی من هانری رو نمی‌دیدم. در اواسط نیمه دوم حتی فکر کردم شاید تعویض شده! در دقیقه ۵۸ خطایی نزدیک محوطه جریمه آرسنال اتفاق افتاد. همون موقع زی روبرتو تعویض شد و شول بجاش اومد که خودش پشت ضربه کاشته رفت. توپ ارسالی شول رو پیزارو با سر به تور دروازه لمن دوخت . حالا آرسنال کاملا فلج شده بود. بایرن برای گل سوم زیاد منتظر نشد. دمیچلیس از چپ نفوذ کرد و سانتر اون این بار با دفع بد لمن همراه شد!! سالی حمیدزیچ دروازه خالی رو برای سومین بار باز کرد. اینجا دیگه مشخص شد دروازه بان اصلی تیم ملی آلمان کی هستش! لمن تا این لحظه روی گلهای خورده مقصر نبود ولی اون سانتر باید به سمت کرنر دفع می‌شد نه به سمت زمین بازی.
فرینگز بعد از این گل فرصتی رو از دست داد که فقط از امثال مومن زاده و انتظاری بر میومد !! تک به تک مسلم و در حالی که از طرف هیچ کس هم تحت فشار نبود، ولی توپ رو به کنار دروازه زد. خودش هم تا ۵ دقیقه گیج بود که چطور اونو گل نکرده. آرسنال از حدود دقیقه ۸۰ بهتر شد و چند حمله رو تدارک دید، هر چند فرصتی رو نتونست به وجود بیاره. در دقیقه ۸۹ روی یک ضربه کاشته توپ به سر مدافع بایرن بر خورد کرد و جلوی پای ویرا افتاد که در آفساید بود، ولی خوب توپ از سوی بازیکن حریف بهش رسیده بود بنابراین مشکلی نداشت. ویرا توپ رو به تیر دروازه کوبید و در برگشت توپ جلوی پای ساینول افتاد. ساینول توپ رو طوری دفع کرد که صد رحمت به دفع علی دایی در جام ملتهای آسیا ۲۰۰۰ جلوی کره جنوبی !! توپ فقط پاشو لمس کرد. کولوتوره هم با یک شوت محکم از این فرصت بادآورده استفاده کرد. ۳-۱

بعد از بازی وانژه گفت این بدترین بازی تیمش در لیگ فهرمانان اروپا بوده. انقدر ناامید بود که انگار از همین حالا حذف شده. من شخصا خیلی متاسف شدم که بایرن در این مرحله به آرسنال خورد چون من طرفدار آرسنال هم هستم. حداقل اگر می‌تونست بجنگه و چند فرصت گل از دست می‌داد یک اعتماد به نفسی در اونها به وجود می‌اومد ولی واقعا جلوی بایرن تیم دست و پا بسته‌ای بود. من فکر می‌کنم اگر آرسنال با رئال مادرید (که دیشب انصافا خوب بازی کرد) بازی می‌کرد از پسشون بر می‌اومد ولی بایرن می‌دونه چطور حریف رو فلج کنه.

غیر از این بازی، رئال ۱-۰ یوونتوس رو شکست داد. با اینکه نتیجه بدی برای یوونتوس نیست ولی رئال می‌تونست خیلی بیشتر گل بزنه. با این نتیجه فکر می‌کنم یوونتوس در تورین رئال رو حذف می‌کنه. لورکوزن بیچاره هم ۳-۱ در آنفیلد به لیوپول باخت. نتیجه عادلانه این دیدار ۵-۱ به نفع لورکوزن بود! برباتوف به تنهایی به اندازه ۳ تا بازی موقعیت ۱۰۰٪ خراب کرد و لیورپول مرتبا در ضد حمله گل می‌زد. اگر لورکوزن یه دعایی چیزی برای تیمش بکنه تا بختش باز بشه به راحتی در آلمان لیورپول رو ناک اوت می‌کنه. آیندهوون ۱-۰ موناکو رو برد. نتیجه بدی نیست هر چند هلندی‌ها باید بیشتر گل می‌زدند. فکر می‌کنم آیندهوون در فرانسه هم از پس این موناکو بر بیاد.