جنگ بر سر قهرمانی


فقط سه هفته به پایان بوندس لیگا باقی مونده. نتایج امشب رو مرور می‌کنیم:

- کلن ۱ - ۲ بایرن مونیخ

بایرن باید نتیجه بهتری کسب می‌کرد. این بازی به نسبت بازیهای اخیر بایرن بهتر بود و بایرن می‌تونست ۴ یا پنج گل بزنه. اول کلن روی اشتباه وحشتناک یرمیس و لینکه و توسط پودولسکی به گل رسید. این در حالی بود که بایرن در ۲۵ دقیقه اول چند موقعیت مسلم رو از دست داده بود. پودولسکی ۱۸ ساله که با درخشش خیره کننده‌اش در این فصل بوندس لیگا شاید حتی همراه آلمان در یورو ۲۰۰۴ بازی کنه کمی هم شانسی تونست گل رو به ثمر برسونه. بعد از این بایرن بوسیله پیزارو جواب داد و در نیمه دوم شواینزتایگر ۱ دقیقه بعد از ورودش به زمین به جای سانتا کروز گل برتری بایرن رو زد. بالاک دز این نیمه چند فرصت خوب رو از دست داد که مهمترینش ضربه هدی بود که به تیر خورد. بایرن با این پیروزی همچنان در کورس باقی موند و سقوط کلن به دسته دوم مسجل شد.

- برمن ۶ - ۰ هامبورگ

برمن بعد از چند هفته بد هامبورگ رو آرد کرد! جالب اینکه هیچ بازیکنی ۲ گل به ثمر نرسوند و ۶ بازیکن مختلف گل زدند. آیلتون هم بعد از دو سه هفته گل نزدن گل زد. با این برد وردربرمن توجه تمام آلمان به سوپر بازی هفته بعد بین بایرن و برمن در مونیخ هستش که تکلیف قهرمانی رو مشخص می‌کنه.

- مونیخ ۱۸۶۰ ۱ - ۱ لورکوزن

مونیخ ۱۸۶۰ موفق شد یک امتیاز از چنگ لورکوزن در بیاره تا احتمال سقوطش کمتر بشه. با توجه به شریک بودن مونیخ ۱۸۶۰ در ساخت استادیوم آلیانز آرنا مونیخ همه در بایرن برای همشهری خودشون آرزوی موفقیت می‌کنند تا این تیم در دسته اول باقی بمونه و مشکلات مالی براش پیش نیاد. لورکورن اما با این تساوی شانس خودش برای گرفتن جای اشتوتگارت و حضور در لیگ قهرمانان رو کمرنگ می‌بینه.

- در باقی بازیها دورتموند احیا شده که در هفته‌های اخیر بجز در برابر لورکوزن برد های خوبی بدست آورده هانزا رو ۴-۱ ناک اوت کرد و لاترن در لحظات آخر گل تساوی از گلادباخ خورد تا خیالش از موندن در دسته اول راحت نشه.

خبر‌های بایرن :

۱- اوتمار هیتزفلد، موفقترین مربی تاریخ بایرن در پایان قراردادش مونیخ رو ترک خواهد کرد. هیتزفلد که بهترین مربی حال حاضر دنیا شناخته می‌شه بعد از افتخارات بسیار با بایرن در پایان سال ۲۰۰۵ از بایرن جدا خواهد شد. از اونجا که قرارداد ماگات هم همون زمان با اشتوتگارت خاتمه پیدا می‌کنه به احتمال زیاد باید ماگات رو مربی آینده بایرن دونست.

۲- یرمیس در بازی دوستانه آلمان با رومانی که به بدترین شکست خارج از خانه آلمان در ۶۵ سال اخیر! منجر شد کاملا ثابت کرد که همونقدر که هافبک دفاعی خوبیه مدافع مرکزی افتضاحیه. وحشتناکترین ترکیب ممکن برای زوج میانی دفاع می‌تونند یرمیس و راملو باشند! که دقیقا همین دو تا هافبک دفاعی عالی با افتضاح خودشون در دفاع زمینه ساز شکست شدند. فولر هم بعد از بازی اعتراف کرد که هیچوقت زوج دفاعی به این ضعیفی ندیده. تیم ملی آلمان غیر از مشکل خط حمله‌اش در دفاع هم بسیار آسیب پذیره اما معمولا به لطف هافبک های دفاعی بسیار توانمندش مثل هامان و یرمیس این مشکل رو درز می‌گیره. اما در ترکیب آزمایش شده در بازی رومانی آلمان هافبکهای دفاعیش رو در مرکز دفاع قرار داده بود که نور علی نور شد. نتیجه اینکه رومانی در همون نیمه اول ۴-۰ جلو افتاده بود. تنها دفاع مرکزی قابل قبول آلمان کریستین ورنز هستش که در نبودش هر اتفاقی ممکنه !

۳- هارگریوز بعد از مدتی بازی نکردن در بازی با کلن حضور داشت و با سانتر‌های دقیق و عالیش موقعیت‌ّهای مسلم بایرن رو رقم زد. ( چی کار کنم دیگه خبر مهمتری به ذهنم نرسید )

۴- بنا به نوشته سایت رسمی بایرن خرسک جدید بایرن هم مشخص شد  ظاهرا این خرس جدید در بازی با وردربرمن در المپیک مونیخ حضور خواهد داشت تا روحیه تیم رو بالاتر ببره !!

بحران ستاره ‌های حلبی مادرید!

حیف کی‌بورد که آدم حروم مادرید کنه ! اما عجالتا داشته باشید :

رئال بعد از اینکه اونطوری بایرن رو حذف کرد، فلورنتیو پرز که اونجاش عروسی گرفته بود فکر کرد بازم این شانس خرکی که نمی‌دونست چطوری همیشه به داد تیمش می‌رسه ادامه خواهد داشت و می‌تونه مثل دو سال قبلش که از پس بایرن براومد (اون بازی برگشت در مادرید سال ۲۰۰۲ تنها باری بود که مادرید واقعا مستحق پیروزی در برابر بایرن بود) تا آخرش پیش بره و با پول یوفا دستمزد بازیکنانش رو جور کنه و تا یک سال دیگه از ورشگستگی فرار کرده باشه! اما انگار شانس اینبار دیگه برای مادرید ناز می‌کرد :)‌ اونا که در یک چهارم نهایی به موناکو خورده بودند بدون شک از همونجا به بازی با آرسنال در نیمه نهایی فکر می‌کردند. اما چی شد ... !! موناکو مادرید رو نابود کرد. و می‌دونید جالبش چی بود؟! اونجایی که مادرید باید از شانسش استفاده می‌کرد آقا شانسه غایب بود. بعد از اینکه کاسیاس حیف نون سه تا گل تر و تمیز از موناکو و ستاره درخشانش لودویک جولی خورد تا گل اول و زیبای رئالیها بی اثر بشه در لحظات پایانی رئال موقعیتهایی رو از دست داد که مرغان آسمان به حالش دایره دمبک می‌زدند  (یادم نیست این تکیه کلام کی بود اما باحال بود! ) دروازه بان موناکو توپ رو جلوی پای مادریدیها انداخت اما پاهاشون قفل شده بود. در لحظه آخر هم رائول توپی رو به اوت زد که بدون شک خود من از هر ۱۰ تا موقعیت مثل اون ۱۱ تاشو گل می‌کردم !! مادرید از اروپا حذف شد اما افتضاح مادرید تموم نشد!
در لیگ اسپانیا که رئال تا یک ماه پیش ۶ امتیاز ار والنسیا جلو بود در عرض سه چهار بازی ۲ امتیاز عقب افتاد. اونم با چه باختهایی که در جریان هستید! اونتر هاخینگ هم از پس تیمی که ۴ تا به مادرید زد بر می‌اومد  با این اوضاع ال کلاسیکو معروف اسپانیا که این دفعه به خاطر حساسیت بیشترش شده بود سوپر کلاسیکو برگزار شد. دروازه بان‌های بارسلونا رو می‌شناسید؟ برومند و فنایی پیششون الیور کانند ! توی این بازی حیثیتی دروازه‌بان بارسلونا توپهایی رو گرفت که دو تا دروازه‌بان هم نمی‌تونستند. رئال در برنابئو چپ و راست موقعیتهای طلایی رو می‌سوزوند و دروازه‌بان حریف رو گرم می‌کرد. اما بلاخره سولاری گل زد. پرز بازم ذوق کرد! لابد پیش خودش گفت اون نتایج مفتضح به این بازی در. ملت انقدر پول می‌ریزند به پای باشگاه که نه تنها ورشکست نمی‌شیم، توتی و هانری رو با هم می‌خریم!! آآما ! کلایورت ۳۰ ثانیه بعد از ورودش گل تساوی رو زد، فیگو به خاطر خطای نکرده اخراح شد، مادریدیها راه دروازه بارسلون رو گم کردند و بلاخره رونالدینهو و ژاوی معجزه کردند!! واقعا ۵ درصد هم امکان داشت بعد از گل سولاری اینطوری بشه ؟!! اما مثل اینکه جناب شانس جدی جدی با مادریدیها به هم زده  رئال در مادرید باخت تا به نابودی نزدیکتر بشه. یک سوژه خنده جدید اضافه شد:‌ وقتی قیافه کارلوس کوئیروز رو می‌بینم از خنده روده بر می‌شم!!

پست بعدی من احتمالا بعد از بازی این هفته بایرن با کلن و برمن با هامبورگ خواهد بود که در اون به بازگشت مجدد بایرن و خبر‌های جدید تیم و راه باقیمونده تا قهرمانی دوباره اشاره می‌کنم.