اوضاع قمر در عقرب بایرن رو به بهبود است


بعد از چند هفته نتایج وحشتناک، اخراج ماگات و بازگشت هیتزفلد اوضاع داره بهتر می‌شه. روحیه بازیکنها و خودباوری اونها انقدر پایین اومده بود که در برابر نورنبرگ 3-0 شکست خوردند. این شکست مثل باخت چند سال پیش 5-1 از شالکه به این زودیها از ذهن من پاک نمی‌شه.

بازی تیم ملی آلمان در برابر سویس با اینکه ظاهرا به بایرن ربطی نداشت ولی به نظرم خیلی برای بایرن مفید بود. ملی پوشهای بایرنی در این بازی اعتماد به نفس از دست رفته‌اشون رو بدست آوردند. بازی در برابر آرمنیا بیله‌فلد یک قدم بزرگ رو به جلو بود. نتیجه بدست اومده چندان درخشان به نظر نمی‌آد ولی تیم رو از بحران خارج کرد. تورنومنت اتریش و قهرمانی بایرن هم باید کمک بزرگی به روحیه تیم کرده باشه. این تورنومنت از سال 2006 برنامه‌ریزی شده بود و کسی فکرش رو هم نمی‌کرد که در بهترین زمان ممکن به داد بایرن برسه!

من با رفتن ماگات با تمام وجود مخالف بودم. نه اینکه با هیتزفلد مشکل داشته باشم، بلکه فکر می‌کنم ماگات خیلی کمتر از عوامل دیگه در ناکامی‌های اخیر بایرن مقصر بود. اخراج ماگات یک شوک بزرگ به تیم بود ولی این شوک به طریق دیگه‌ای هم ممکن بود داده بشه. به هر حال مخصوصا از برگشتن "هنکه" دستیار هیتزفلد خوشحالم چون مربی بسیار بزرگیه. پارسال در کایزرسلاترن به عنوان سر مربی موفق نبود ولی نباید فقط به اون قسمت کارنامه‌اش رو نگاه کرد.

ظاهرا پیزارو در پایان فصل به یوونتوس خواهد پیوست و امروز اعلام شد که بایرن حمیت آلتینتوپ رو به جای سالی حمیدزیچ (که اون هم فصل بعد به یوونتوس تورین می‌زه) رو از فصل بعد به خدمت خواهد گرفت. من از سرنوشت قرارداد فلیپ لام خبر ندارم ولی فکر کنم اونم تا پایان سال 2007 باشه. با توجه به اینکه سر و صدایی درباره لام به گوش نمی‌خوره ظاهرا قراردادش تمدید شده. باشگاه بایرن در مرحله انتقالی هست و تیم داره عوض می‌شه. شواین‌اشتایگر و هارگریوز (در صورت موندن) نقش مهمتری خواهند داشت و ساینول و ماکای در کنار الیور کان تیم رو رهبری خواهند کرد. به نظرم با اومدن یان شلادراف روی ماکای نقش هافبک هجومی رو در دو سه فصل آینده خواهد گرفت و فکر نمی‌کنم روکه سانتا کروز هیچ وقت به روزهای اوجش برگرده. بایرن احتمالا برای خرید روبن به شدت مصر خواهد بود تا جای خالی دایسلر رو پر کنه. خوشبختانه گورلیتز هم بعد از بیشتر از یک سال مصدومیت دوباره برگشته تا همراه ساینول سمت راست بایرن رو فعالتر کنند. من به شخصه فکر می‌کنم گورلیتر توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان دنیا رو داره. در دفاع وسط خیلی مشکل داریم. لوسیو کلا دیوانه شده و فن بویتن بازیکن کلاس جهانی نیست. از خیر والرین اسماییل هم بگذریم !! هر چند یادم نمی‌ره سال اولی که بایرن سالی حمیدزیچ رو خریده بود این بازیکن واقعا در حد هویج بود! بعد از یکی دو فصل اما چنان پیشرفت کرد که همه متحیر موندند. شاید هیتزفلد بتونه همون کار رو با اسماییل و حتی علی کریمی (البته اگر در بایرن بمونه) انجام بده.

در مجموع بایرن به خریدهای اساسی احتیاج داره. نمی‌دونم قرارداد با آلتینتوپ بر چه مبنایی بسته شده چون ظاهرا اون یک مهاجم (یا مهاجم کاذب) هست و بایرن هم در این پست بازیکن کم نداره. ما هافبک راست و هافبک هجومی احتیاج داریم. دفاع وسط احتیاج داریم و همچنین یک دفاع چپ متوسط که بتونه ذخیره فلیپ لام باشه. سرمربی سال بعد بایرن هم هنوز معلوم نیست. اینجوری که از اخبار برمیاد برند شوستر، سرمربی فعلی ختافه اسپانیا، شانس خوبی برای گرفتن پست سرمربیگری بایرن برای فصل بعد داره.

چند روز دیگه بازی لیگ قهرمانان در برابر مادرید برگزار خواهد شد. انقدر اخبار حاشیه‌ای درباره بایرن زیاده که خبر به این مهمی زیاد سر و صدایی به پا نکرده. دو تا از بزرگترین مربیان دنیا با دو تیم نسبتا بحران زده جلوی هم! واقعا نمی‌شه پیش‌بینی کرد نتیجه چی می‌شه. در ضمن بایرن برای برند شوستر هم باید با مادرید رقابت کنه چون اونها هم در فکر به خدمت گرفتن این بازیکن افسانه‌ای دهه 80 خودشون هستند. کسی که در اوج آمادگی و در حالی که یکی از ستاره‌های مسلم اون روزگار فوتبال جهان بود برای تیم ملی کشورش (آلمان) بازی نمی‌کرد! درست مثل فن نیستلروی در حال حاضر که اتفاقا اون هم در رئال بازی می‌کنه! نتیجه اخلاقیش اینه که این مادرید واقعا تیم گندی هست!!!

باخت دردناک از دورتموند

اولین بازی در نیم فصل دوم رو بسیار بد باختیم. 3-2 از دورتموندی که اصلا قوی نبود و اصلا هم خوب بازی نکرد. کلا 5 یا 6 تا سانتر روی دروازه بایرن انجام شد که 3 تاش گل شد! لوسیو و ون بویتن رفته بودن گل بچینن و فلیپ لام باید جلوی دروازه هد می‌زد! هر چی سانتر روی دروازه شد به یک فرصت خطرناک برای دورتموند تبدیل می‌شد. بایرن در این بازی خوب نبود ولی اونقدر هم بد نبود که از دورتموند ببازه. بایرنیها در اوایل بازی دورتموند رو دست کم گرفته بودند. دورتموند هیچ بازیکن بزرگی در ترکیبش نداشت (شاید فقط متزلدر) ولی بازیکنانش دو برابر بایرن انگیزه داشتند. بعد از اینکه دورتموند گل اول رو زد بایرن به خودش اومد و با فقط کمی زحمت بازی رو 2-1 کرد. واقعا دورتموند هر چقدر هم که تلاش می‌کرد در اون سطحی نبود که دو گل دیگه به بایرن بزنه. آخه این چه دفاعی بود؟ کل سازمان دفاعی تیم وحشتناک افتضاح بود. اصلا غیر از فلیپ لام و ویلی سانیول هیچ کدوم از بایرنیها خوب بازی نکردند. پیزارو بسیار بد بود. شواین اشتایگر در پست هافبک تهاجمی از پس هافبکهای دفاعی دورتموند بر نیومد. اسکار بازی بد رو باید به دمیکلیس داد. در حد یک بازیکن آماتور بازی می‌کرد. دفاعهای وسط هم که شاهکار کردند. ماگات باید بسیار سختگیرانه لوسیو رو تنبیه کنه که انقدر دفاعو ول نکنه بره جلو. اصلا اون بازیهای دوستانه به چه درد می‌خورد؟ بایرن از هیچ نظر آمادگی شروع نیم فصل رو نداشت. من نمی‌دونم چرا از وقتی ماگات به بایرن اومده همیشه در اوایل نیم‌ فصلها بایرن انقدر بد بازی می‌کنه (در اواخر دوران هیتزفلد هم همینطور بود!). با تمام این احوال بایرن می‌تونست به راحتی دورتموند رو شکست بده. واقعا چه سه امتیاز مفتی رو از دست دادیم. اینجور باختها واقعا دردناک هستند. مشاهده اینکه شالکه و برمن چطوری حریفانشون رو شکست دادند مثل پتکی بر سر ما طرفداران بایرن بود. در بازی بعدی باید حداقل دو برابر بهتر باشیم. من جای ماگات بودم بعد از بازی به هیچ کس رحم نمی‌کردم. بدترین تنبیهی که قانون و قرارداد اجازه می‌داد رو در حق بازیکنان داخل زمین اعمال می‌کردم. واقعا اون شبم خیلی خراب شد و هنوز هم عصبانیم. آخه چطور از دورتموند باختیم؟ چیزی که ممکنه این درد رو کم ‌کنه یک برد حداقل 3-0 در بازی بعدی هست.

nice pic

این عکسو ببینین:

Image and video hosting by TinyPic