چیزی غیر از فوتبال!



عنوان این یادداشت «چیزی غیر از فوتبال»‌ شده ! اما اول به چند تا مطلب فوتبالی کوچیک:

۱- در قرعه کشی مرحله حذفی مقدماتی یورو۲۰۰۴ هیچ کدوم از تیمهای بزرگ به هم برخورد نکردند.
۲- حالم از لوییس فیگو به هم می‌خوره !  
۳- از سه تیم ملی اروپایی که مربی آلمانی دارند آلمان و یونان مستقیما به یورو۲۰۰۴ صعود کردند و اسکاتلند هم به پلی آف رسید. نکته جالبی بود!
۴- با قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آلمان در جام جهانی ۲۰۰۳ آمریکا که با اقتدار کامل بدست اومد آلمان تنها کشوری شد که هم تیم مردان و هم زنانش جام جهانی رو فتح کردند! کاپیتان ۳۲ ساله تیم زنان آلمان (ویگمان) به عنوان بدل لوتهار ماتئوس در فوتبال زنان جهان شناخته شد و در اوج افتخار از تیم ملی خداحافظی کرد.
۵- حالم از روبرتو کارلوس به هم می‌خوره !!  
۶- بایرن در ۲۱ روزی که از شنبه آینده شروع می‌شه ۷ دیدار در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان در پیش رو داره. آمادگی مجدد یرمیس و دایسلر و احتمالا شول نکته امیدوار کننده برای گذروندن این ۷ بازی فشرده است.
۷- شایع شده که رئال مادرید به دنبال خرید بوفون از یوونتوس هستش!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------

دیگه حسی برای مطلب غیر فوتبالی نموند! اما عنوان این نوشته رو دست نخورده باقی می‌گذارم تا دفعه بعد یادم بمونه که قرار بود چی بنویسم. فقط با اجازه شما چند تا شعار می‌دم !!! :
۱- تمام سلولهای بدنم از لاریجانی متنفرند.
۲- تمام سلولهای بدنم از لاریجانی متنفرند.
۳- تمام سلولهای بدنم از لاریجانی متنفرند.
۴- تمام سلولهای بدنم از لاریجانی متنفرند.
۵- تمام سلولهای بدنم از لاریجانی متنفرند.
۶- خیلی چیزهای دیگه که بعدا خواهم نوشت.

شعار روز:
                         نفرت هر ایرانی                               سیمای لاریجانی

دور آخر بازیهای دور مقدماتی یورو ۲۰۰۴


  شنبه ۱۱ اکتبر ۲۰۰۳ آخرین دور بازیهای مقدماتی جام ملتهای اروپا برگزار می‌شه. چند تا تیم تا الان صعودشون قطعی شده (‌مثل جمهوری چک و فرانسه) و چند تا تیم دیگه در آستانه صعود مستقیم قرار دارند (‌مثل آلمان و ایتالیا). اما مهمترین دیدار شنبه شب بین ترکیه و انگلیس در استانبول برگزار می‌شه. انگلیس یک امتیاز بیشتر داره و با تساوی هم مستقیما صعود می‌کنه. اما در آستانه این بازی مهم چند تا اتفاق افتضاح برای تیم ملی انگلیس افتاد:‌ اوون مصدوم شد و از اون مهمتر ریو فردیناند به اتهام احتمال معتاد بودن به مواد مخدر از تیم ملی کنار گذاشته شد!! فکر کنم اتحادیه فوتبال انگلیس (‌و نه فدراسیون فوتبال) بعد از امتناع فردیناند از شرکت در تست مواد مخدر این تصمیم رو اتخاذ کرد. (‌چطور اتحادیه بجای فدراسیون تصمیم گرفته من خبر ندارم) بازیکنان تیم منچستر یونایتد در اعتراض به این تصمیم تهدید به تحریم تیم ملی کردند و هنوز مشخص نیست وضعیت چطوری می‌شه. تنها خبر خوب براشون اینه که بکهام به این بازی خواهد رسید.
  بایرن مونیخ معمولا از بازیهای ملی ضربه خورده! طبق آمار همیشه چند تا مصدوم از این بازیها روی دست تیم همواره مصدوم پرور !! بایرن مونده. به همین علت رومنیگه در این هفته باز هم مواضع خصمانه خودش نسبت به فیفا رو تکرار کرد و با داشتن ضمانت اجرایی کافی به عنوان نایب رییس گروه G14 (‌که البته فکر کنم تازگیها G17 شده) تهدید کرد اگر فیفا برنامه عاقلانه تری برای بازیهای ملی اتخاد نکنه و در ضمن پرداخت دستمزد بازیکنان در طی حضور در تیم ملی در تورنومنتهای طولانی مثل جام جهانی رو بر عهده نگیره، باشگاههای بزرگ فوتبال اروپا و در راس اونها بایرن مونیخ دست به اعتصاب خواهند زد و بازیکنان رو در اختیار تیمهای ملی قرار نخواهند داد. مصاحبه اول هفته رومنیگه به یک جنگ لفظی ناخواسته با میشاییل بالاک تبدیل شد ! به این صورت که اینطور تعبیر شد که بایرن به علت مصدومیت بالاک به او اجازه بازی در تیم ملی آلمان رو نخواهد داد. بالاک هم اعلام کرد به علت اهمیت فوق العاده این بازی برای کشورش در هر صورت برای آلمان به میدان می‌ره. اما در مصاحبه بعدی رومنیگه که در یک برنامه تلویزیونی پریشب انجام شد، گلزن برجسته آلمان و بایرن در دهه ۷۰ و ۸۰ اعلام کرد که این یک سو تعبیر بوده و منظور او این نبوده که به بالاک اجازه بازی برای تیم ملی داده نمی‌‌شه. بلکه منظور انتقاد از سیستم بازیهای ملی بوده. این مبحث طولانی رو می‌تونید به طور کاملتر در سایت بایرن دنبال کنید. (www.fcbayern.de) بایرن برای بازیهای شنبه شب ۹ بازیکنش رو در اختیار تیمهای ملی می‌بینه. شخص دیگه‌ای که اون هم نظرات خیلی مشابهی با رومنیگه داره آرسن وانژه سرمربی آرسنال هست که بارها انتقادشو از تحوه سازماندهی بازیهای ملی اعلام کرده.

مدت طولانی بود که مطلب ننوشته بودم. در این مدت هم اتفاقات زیادی رخ داده. شروع جام باشگاههای اروپا، روند انتقاد آمیز سیستم دفاعی بایرن (که البته دلیل اصلیش مصدومیت ینس یرمیس و عدم وجود یک هافبک دفاعی مقتدر برای پر کردن جای اون بود که این دو بازی اخیر مارتین دمیچلیس به این پست منتقل شد و نسبتا خوب جواب داد)، شکسته شدن رکورد گل نخوردن الیور کان که فصل پیش اونو بجای گذاشته بود توسط تیمو هیلدبراند( لعنتی !! :) البته خیلی دروازه بان خوبیه ولی چطوری رکورد الیور کان رو شکست؟!) و رکورد خوب بایرن در بازیهای اخیرش مهمترین این خبرها هستند. یکی از مهمترین اتفاقات پیش رو هم بازی بایرن با لیون در لیگ قهرمانان هستش که البر مقابل بایرن بازی می‌کنه!

و نکته آخر : چیزهای خنده داری اخیرا در لاریجانی و مطبوعات نیمه خل به چشم می‌خوره ! منظورم اطلاق عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا به بوفون دروازه‌بان یوونتوسه! اینکه بوفون دروازه‌بان بزرگیه نکته واضحیه. اما ملت بی فکر به یک موضوع توجه نمی‌کنند که بوفون بهترین دروازه‌بان فصل لیگ قهرمانان اروپا شناخته شد. دلیلش هم این بود که بایرن و الیور کان بسیار رود از این بازیها کنار رفتند. اگر الیور کان در بازیها حضور داشت که واضح بود این عنوان همانند چند سال اخیر مال کیه ! عنوانی که بوفون بدست آورد(‌و من قصد کمرنگ کردنش رو ندارم) مربوط به لیگ قهرمانان اروپا می‌شه و بس، چون رای گیری فقط مختص همون مسابقات بود. کی اعلام کرد بوفون بهترین دروازه‌بان دنیاست؟! و نکته دیگه اینکه الیور کان قدری ضعیف تر از سالهای گذشته عمل کرده و من اینو خودم اقرار می‌کنم،‌اما هنوز هم از بوفون و هر دروازه‌بان دیگه‌ای بهتره. وقتی مشکل چشمش که در حال تموم شدن هست کامل حل بشه وضعیت اون هم بهتر می‌شه. یک چیز جالب دیگه هم بگم و اینکه ۱۰ روز پیش از ژاپن یک هدیه جالب برای الیور کان ارسال شد. جمعی از هواداران ژاپنی کان که از مشکل چشم کان(‌قضیه مفصل این مشکل رو هم می‌تونید در سایت بایرن دنبال کنید) و اینکه مجبور بود از هدبند استفاده کنه تا عرق پیشونیش وارد چشمش نشه مطلع شده بودند یک هدبند جالب رو براش فرستادند که روش به ژاپنی نوشته بود: «من فقط پیروزی می‌خوام!». الیور کان تمرینات هفته گذشته خودش رو با این هد بند باحال انجام داد.