برمن ؟! تو هم رئال مادریدی !


من نمی‌دونم شانس چی هست که برمن و مادرید خرکیشو دارن . هر دو دیشب با پنالتی در وقت اضافه خودشونو نجات دادند. هر دو هم بسیار مشکوک. برمن در زمین خودش تا دقیقه ۹۱ با کایزرس لاترن ۰-۰ مساوی بود تا اینکه در این لحظه داور یک پنالتی مشکوک رو برای برمن اعلام کرد !! بازیکنان لاترن انقدر معترض بودند که ۳ نفرشون همونجا کارت زرد گرفتند.آیلتون برمن رو به عرش فرستاد و حالا فاصله برمن با بایرن به امتیاز وحشتناک ۹ رسیده. رئال مادرید در برنابئو در مهمترین بازی فصل اسپانیا ۱-۰ از والنسیا عقب بود اما رائول که چند فرصت خوب رو دز این بازی از دست داده بود درست ۳۰ ثانیه قبل از اینکه بازی تموم بشه در دقیقه ۹۲ خودشو با بیشرمی تمام زمین زد و داور احمق هم بعد از مشورت با کمکش پنالتی گرفت . فیگو که این فصل بسیار کم توان بوده این پنالتی رو گل کرد تا دو تیم ۱-۱ مساوی بشند و مادرید باز هم در نهایت خر شانسی در صدر جدول با ۲ امتیاز فاصله از والنسیا باقی بمونه. و اما بایرن ...



بایرن در حالی ۱-۰ در زمین بوخوم به این تیم باخت که می‌تونست ۳-۱ یا ۴-۱ برنده باشه. نیمه اول بازی بوخوم به قول مربیشون نویورر در حدش بازی کرد، یعنی ماکزیمم چیزی که از این تیم قابل تصور هست. حاصل این نیمه با اشتباه بسیار مضحک کواچ و دقت فوق‌العاده مادسن یک گل برای بوخوم بود. همونقدر که بوخوم خوب بود بایرن در این نیمه بد بود و ساینول رو هم به علت مصدومیت در این نیمه از دست داد. گل مادسن از زاویه کاملا بسته پس از دور زدن الیور کان زده شد. در نیمه دوم بایرن عالی شد. اما فرصتها رو یکی یکی دروازه بان بوخوم دفع می‌کرد. ستاره بی چون و چرای بازی که همون دروازه بان ناشناس بوخوم باشه ۶ فرصت ۱۰۰ درصد و چند فرصت کمتر خطرناک رو از بایرن گرفت. بوخوم در این نیمه یک گل دیگه زد که البته آفساید بود اما در دقایق پایانی بایرن یک گل کاملا سالم زد که کمک داور آفساید گرفت. من واقعا عصبانی شدم. بایرن در چند بازی اخیرش فرصتها رو به راحتی دود می‌کنه. کجاست بازی بایرن - اشتوتگارت ۲ فصل پیش که بایرن ۵ فرصت گل داشت و بازی رو ۴-۱ برد؟! بد شانسی وحشتناک هم دست از سر تیم بر نمی‌داره!‌ شوت شواین شتیگر که دروازه‌بان معلوم نشد چطور گرفت چون ۲ تا الیور کان هم نمی‌تونستند اونو بگیرند! فرصتی که از پیزارو گرفت!! گندشون بزنن که همه جلوی بایرن ستاره می‌شن. در ضمن هاشمیان هم در این بازی روی ضد حمله‌ها فوق‌العاده بود. اگر این هاشمیان در تیم ملی بود تیم ما بدون علی دایی هم به راحتی قهرمان آسیا می‌شد!!  خلاصه کنم ! این آهنگ جدید بریتنی اسپیرز به اسم Toxic که همین دیشب گرفتم باعث شد یه خورده اعصابم آروم بشه. مخصوصا بعد از پنالتی وحشتناک دقیقه ۹۱ برمن! 
اما ما مادرید رو له می‌کنیم. 

یک نکته جالب هم پیشنهاد افنبرگ به هیتزفلد برای مربیگری در قطر هست! افنبرگ پیشنهاد داده که هیتزفلد بعد از بایرن به دوحه بره چون اونجا خیلی قشنگه (‌راست می‌گه چون قطر کاملا از مدل دوبی تبعیت می‌کنه و داره همپای دوبی می‌شه) و بعد از یک بازی سبک که برای اروپاییها مثل تمرین می‌مونه می‌تونن برن با هم گلف بازی کنند، شنا کنند و شنبه‌ها هم به آلمان تلفن کنند ببینند بایرن چی کار کرده!! 

انگار درست شده!


مثل اینکه اینجا دوباره به راه افتاده! خدا می‌دونه چرا تعطیل شده بود!! هیچ مشکل فنی انقدر نمی‌تونسته اینجا رو تعطیل کرده باشه... به هر حال.

امشب بایرن دوباره به برد لبخند زد!‌ بعد از افتضاح شکست مقابل آلمانیا آخن در پوکال یا همون جام حذفی بایرن مقابل هانوفر که امشب خیلی سر حال بود بازی نسبتا خوبی انجام داد. گلهای بالاک ، زی روبرتو و ماکای باعث برتری ۳-۱ بایرن شد. بالاک خیلی سرحال و عالی بود ولی یه حرکت احمقانه انجام داد و بلافاصله اخراج شد! الیور کان هم چند بار مجبور شد توپهای باور نکردنی رو بگیره. دفاع بایرن در تمام طول این فصل بسیار ضعیف عمل کرده و فرصتهای زیادی به مهاجمان حریف می‌ده. به نظر هم نمی‌رسه مشکلی که کل فصل با تیم بوده در عرض چند روز تا بازی مهم با رئال مادرید برطرف بشه. وضع رو ببینید که بایرن که بهترین سیستم دفاعی دنیا رو داشت یک‌دفعه چطور از این رو به اون رو شد! مسلما شخص هیتزفلد هم در این جریان مقصره. البته لینکه که سنش بالا رفته هم مانند سابق نیست. روبرت کواچ نتونست یک دفاع ایده‌آل برای بایرن باشه و کوفور هر چند دوباره به روزهای خوبش برگشته اما به هیچ وجه رهبر خط دفاع نیست. این دفاع رهبرانی مثل ماتئوس و اندرسون رو احتیاج داره. به نظر من مارتین دمیچلیس در هافبک دفاعی خیلی بهتر از دفاع پوششی بازی می‌کنه. ینس یرمیس احتمالا اولین سال بد خودشو سپری می‌کنه. البته چندان ضعیف بازی نمی‌کنه اما با یرمیسی که همه می‌شناختیم فاصله داره. و اما خبر ‌های خوب هم وجود داره! بالاک دوباره همون نابغه‌ای شده که در فصل پیش بود. بعد از بهبود کامل مصدومیتهاش از شروع نیم فصل فوق تصور بوده. ماکای همچنان به گلزنی‌هاش ادامه می‌ده و شواین شتیگر و هارگریوز همچنان در حال پیشرفتند. دایسلر مخصوصا بعد از اینکه دوست دخترش براش یه پسر به دنیا آورد کاملا بهبود یافته و حتی ممکنه برای بازی با رئال آماده باشه. شول و سالی همیدزیچ هم کاملا روی فرمند. فقط پیزارو چندان آماده نیست. ساینول هم در دفاع راست یکی از بهترین دورانهای بازیش رو سپری می‌کنه.
شانس این هفته بایرن این بود که لورکوزن و اشتوتگارت هر دو باختند!! واقعا دلم برای لورکوزن می‌سوزه که همیشه بد شانسه. بازی که می‌تونست ۳-۰ یا ۴-۰ ببره رو ۱-۰ به فرانکفورت باخت. فردی بوبیچ هم در دقایق آخر بازی به اشتوتگارت گل زد تا هرتا بعد از مدتها ببره،‌ اونم مقابل غولی مثل اشتوتگارت!‌ اما وردربرمن که می‌تونست حتی بازنده باشه با ادامه خوش شانسی‌های اخیرش ۲-۱ پیروز شد تا با ۶ امتیاز فاصله در صدر بمونه.
امشب در ایتالیا رم یوونتوس رو ناک اوت کرد! نتیجه ۴-۰ رو کسی نمی‌تونست پیش بینی کنه! من که اصلا یادم نمیاد یوونتوس در چند سال اخیر در ایتالیا همچین نتیجه‌ای گرفته باشه. روی کاستا که تو عمرش برای میلان گل نزده بود در این هفته های اخیر دروازه رو پیدا کرده! و گلش باعث برتری ۲-۱ میلان شد. من برای انتقام از میلان لحظه‌شماری می‌کنم!! اگر از رئال بگذریم خیلی دلم می‌خواد رقیب بعدی بایرن میلان سوپر خر شانس باشه!