دورتموند-بایرن، لودویک جولی و ...

دورتموند-بایرن یکی از بهترین بازیهای تمام فصول لیگهای اروپایی بوده. معمولا در مونیخ، بایرن پیروزهای خوبی مقابل دورتموند بدست می‌آره اما در وست فالن همیشه اینطوری نیست. یک جنگ به تمام معنا در دورتموند بین دو رقیب همیشگی اتفاق می‌افته و هیجان در بوندس‌لیگا به حدلاکثر درجه می‌رسه! بازی سال ۲۰۰۲ یکی از جذابترین بازیهای این سالها بوده. همون سالی که دورتموند قهرمان شد اما بایرن با تساوی مقابل دورتموند در وست فالن که در دو سه هفته به پایان فصل رخ داد جنگ قهرمانی رو به روز آخر رسوند. در اون سال بایرن حدود ۹ امتیاز در لورکوزن صدر نشین کمتر داشت و تا چهار هفته به پایان همه لورکوزن رو قهرمان می‌دونستند. ظرف چهار هفته لورکوزن مرتبا باخت و مساوی کرد و بایرن و دورتموند خودشونو بهش نزدیک کردند. هیچ کس کوچکترین شانسی برای بایرن قایل نبود اما بایرن یک معجزه واقعی انجام داد و سرنوشت قهرمانی رو به روز آخر کشوند. روزی که هر سه تیم دورتموند، لورکوزن و بایرن شانس قهرمانی داشتند و هر سه هم بازی آخرشونو بردند. چهار هفته به پایان وقتی الیور کان لغزش صدر نشینان یعنی لورکوزن و دورتموند رو که با توجه به اختلاف امتیازشون با بایرن می‌تونستند چند هفته قبل از پایان فصل قهرمان بشند رو دید گفت :‌ < اگه رقبا زورشون نمی‌رسه یا دلشون نمی‌خواد شیلد قهرمانی رو از زمین بردارند ما حاضریم جاشون این کارو بکنیم !>.  اون هفته بایرن با دورتموند در وست فالن بازی داشت و عجب بازی بود! بازی در نهایت ۱-۱ مساوی به پایان رسید و هر دو تیم یکی دو تا اخراجی داشتند. دورتموند در لحظاتی از نیمه دوم بایرن در تحت منگنه شدید قرار داده بود و الیور کان مجبور شد چند بار معجزه کنه. توی یکی از صحنه‌هایی که توپ رو مهار کرد از شدت خوشحالی توپ رو روی هوا تکون می‌داد و جیغ می‌زد !!  
این تاریخچه کوچولو از سال ۲۰۰۲ ما رو به توان روحی و اعتماد به نفس بایرن تا لحظه‌ای که کوچکترین شانسی براشون متصور هست امیدوارتر می‌کنه. وردر برمن همین الان نشونه‌هایی از ضعف و عدم توان تحمل فشار روحی نشون داده و اوضاع بایرن در ۶ هفته به پایان و ۷ امتیاز اختلاف با صدر جدول بسیار بهتر از سال ۲۰۰۲ هستش! اگر بایرن این هفته دورتموند رو شکست بده توان روحی مضاعفی پیدا می‌کنه. هوینس گفت کاملا واقع گرایانه فکر می‌کنم ما بتونیم وردربرمن رو بگیریم! برمنی که بازیهای باقی‌موندش از بایرن مشکلتره.

اما اوضاع بایرن در خط دفاعی برای این بازی یک ضایعه کامله! روبرت کواچ، توبیاس راو و ساینول مطمئنا غایب خواهند بود. احتمال حضور لیزا هم حدود ۲۰ درصده. با توجه به بیماری ویروسی شدید راو در سمت چپ دفاعی مشکل عدیده ای برای هیتزفلد بوجود اومده. شاید سالی حمیدزیچ در اون پست بازی کنه. الیور کان هم بعد از مصدومیت بازی با شالکه به این بازی نخواهد رسید و رنسینگ بجای اون بازی خواهد کرد.

و اما یک سری بازیکنان جدید برای فصل آینده مد نظر بایرن هستند. حتما شایعات زیادی رو شنیدین ولی اینجا فقط خبرهای تایید شده رو عنوان می‌کنم :
۱- وحید هاشمیان از بوخوم (پیوستن تقریبا قطعی)
۲- تورستن فرینگز از دورتموند (تایید شده توسط هوینس به عنوان تنها بازیکن دورتموند مد نظر)
۳- کارلوس تاوز از بوئنس آیرس (بایرن به شدت دنبالشه اما مسوولان تیم آرژانتینی انگار چندان تمایلی به فروش ستاره درخشان تیمشون رو ندارند. بایرن ۱۵ میلیون یورو پیشنهاد داده و منتظر جواب هستش)
۴- فردریک دکو  از پورتو (‌تازه صحبتش افتاده. گفته می‌شه در صورتی که تاوز به مونیخ نیاد با مبلغ کمتر می‌شه ستاره پورتو رو خریداری کرد)
۵- لوسیو از لورکوزن (اینکه بایرن به تقویت خط دفاعیش احتیاج داره واضحه. یکی از گزینه ها لوسیو هستش که ممکنه بعد از اون همه شایعه در باره رفتنش به چلسی، رئال یا یوونتوس سر از بایرن در بیاره)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

نمی‌شه راجع به لیگ قهرمانان اروپا صحبت نکرد. موناکو به زیباترین وجه مادریدیها رو نابود کرد و در این بازی لودویک جولی ستاره بی‌همتای موناکو بود. من پیش بینی می‌کنم این بازیکن یکی از ستاره‌های بسیار درخشان فصل آینده اروپا خواهد بود. جولی در تمام این فصل فوق تصور بوده. در پست بعدی حتما به بحران تیم ستاره ‌های حلبی مادرید اشاره می‌کنم !